Studia na kierunku informatyka medialna kładą duży nacisk na zajęcia praktyczne, umożliwiające nabycie umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych stosowanych w systemach przekazu medialnego. Połączenie wiedzy z zakresu nauk społecznych oraz technologii informatycznych pomoże uzyskać umiejętności konieczne w pracy w dużych centrach medialnych.
O studiach: Informatyka medialna
Dzięki kształceniu na tym kierunku absolwenci będa przygotowani do pracy zarówno w tradycyjnych środkach przekazu(telewizja, radio, prasa), jak i nowoczesnych (portale informacyjne, serwisy społecznościowe, aplikacje mobilne). Program kształcenia przewiduje zajęcia zarówno z zakresu klasycznego warsztatu dziennikarskiego, jak i z wykorzystania komputerowych narzędzi informacyjno-komunikacyjnych.
Program studiów
Informatyka medialna to jedyne w Polsce studia łączące zakres nauk społecznych, klasycznego dziennikarstwa oraz zastosowania technologii komputerowych. Komponent przedmiotów teoretycznych zredukowano do niezbędnego minimum, a największą uwagę skoncentrowano wokół kształcenia praktycznego. Studenci poznają zarówno klasyczny warsztat pracownika firm medialnych (stosowany w prasie, radiu i telewizji), jak i najnowsze technologie komputerowe stosowane w przekazie medialnym: portale społecznościowe, aplikacje mobilne, radio i telewizję internetową. Ważnym komponentem studiów jest kształcenie w zakresie grafiki komputerowej oraz technologii sieciowych. Studenci odbywają liczne praktyki wynikające z przyjętej zasady kształcenia kooperacyjnego. Obejmują one praktyki hospitacyjne, asystenckie oraz zadaniowe. Studenci mogą skorzystać z bogatej oferty praktyk zagranicznych, w tym również organizowanych w ramach programu Erasmus+.
Po studiach
Absolwenci kierunku będą mogli podjąć zatrudnienie m.in. w:
instytucjach wykorzystujących technologie medialne,
redakcjach prasowych,
redakcjach radiowych,
redakcjach telewizyjnych,
firmach internetowych,
firmach obsługujących wizualny przekaz sieciowy i medialny,
agencjach graficznych i projektowych,
firmach tworzących aplikacje mobilne,
agencjach marketingowych,
agencjach informacyjnych.
Uczelnie, na których można studiować kierunek Informatyka medialna