UNS w Łodzi – szkolenia dla nauczycieli oraz rad pedagogicznych
Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi realizuje misję lokalnego Centrum Kształcenia Nauczycieli w pełnym spektrum, począwszy od kursów i szkoleń doskonalących, do studiów podyplomowych kwalifikacyjnych.
Wszystkie kursy i szkolenia, które proponuje Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi, spełniają wymogi kształcenia nauczycieli wszelkich typów szkół, w tym też celu angażowani są Praktycy, Specjaliści i Eksperci z zakresu szeroko rozumianej pedagogiki. Uczelnia w tym roku otrzymała pozytywną ocenę Państwowej Komisji Akredytacyjnej, co stanowi potwierdzenie dotychczasowych osiągnięć i uznania w zakresie kształcenia nauczycieli i zdobywanie przez nich nowych umiejętności. Dzięki współpracy Uczelni z licznymi szkołami w regionie, stowarzyszeniami, fundacjami z terenu całego kraju powstała oferta uwzględniająca kluczowe tematy, które zostały opracowane w formie szkoleń dzięki temu mogliśmy dla Państwa przygotować ofertę szkoleń rad pedagogicznych i szkoleń dla nauczycieli.
Szkolenia dla rad pedagogicznych realizowane są w wybranej formie:
- poprzez aplikację MS Teams,
- stacjonarnie w szkole,
- stacjonarnie w siedzibie uczelni
- lub w formie hybrydowej.
Propozycje szkoleń szczegółowych:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna podczas edukacji zdalnej.
- Bieżące wsparcie ucznia o szczególnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych jako nowy wymiar pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w placówkach edukacyjnych – podstawy prawne.
- Opinie i orzeczenia – psychologiczna interpretacja i realizacja zaleceń w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole.
- Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży.
- Przeciwdziałanie i eliminowanie agresji u dzieci.
- Pomoc w uzależnieniach behawioralnych i zachowaniach niepożądanych.
- Kontrakty behawioralne.
Diagnozowanie
- Diagnoza pedagogiczna na terenie szkoły/ przedszkola.
- Metody diagnozowania w pedagogice.
- Miejsce ocen w diagnostyce pedagogicznej.
- Diagnozowanie niepowodzeń uczniów szkolnych.
- Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami autyzmu.
- Ocena funkcjonalna dzieci i młodzieży – przegląd dostępnych narzędzi diagnostycznych.
- IPET i WOPFU – diagnozowanie, tworzenie.
Neurodydaktyka
- Techniki czytania i efektywnej nauki.
- Nauczanie przyjazne mózgowi.
- Sztuka koncentracji – jak zachęcić ucznia do udziału w lekcji?
Treningi Umiejętności
- Trening Umiejętności Emocjonalnych.
- Trening Umiejętności Szkolnych.
- Trening Umiejętności Społecznych.
Wychowanie
- Metoda pozytywnej dyscypliny w klasie.
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej dziecka.
- Budowanie partnerskich relacji z rodzicami.
- Interwencje kryzysowe.
- Jak zapobiegać dyskryminacji w szkole – nierówne traktowanie uczniów.
- Jak rozwiązać konflikt w szkole – nauczyciel w roli mediatora.
- Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych – organizacja, metody pracy nauczycieli i formy aktywności uczniów.
Ewaluacja
- Innowacje w szkole.
- Innowacyjne formy i zasady realizacji zajęć.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w szkole.
- Umiejętności kluczowe a dziecko z autyzmem.
- Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów.
- Myślenie krytyczne w szkole.
Specjalne potrzeby edukacyjne
- Niepełnosprawność intelektualna – zaburzenia w rozwoju emocjonalnym.
- Szkoła przyjazna dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Nadpobudliwość psychoruchowa.
- Rozwijanie samodzielności u dziecka z zaburzeniami rozwoju.
- Dziecko z zaburzoną integracją sensoryczną.
- Jak wpłynąć na motywację dzieci z zespołem Aspergera?
- Bajkoterapia w procesie wspierania dzieci.
- Arteterapia w pracy z dziećmi.
- Organizacja pracy w klasie integracyjnej.
- Terapia behawioralna dzieci z autyzmem.
- Kształtowanie samodzielności w oparciu o terapię behawioralną.
- Gry i zabawy w edukacji polonistycznej i matematycznej dla dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością.
- Zabawa dzieci z autyzmem w oddziaływaniach terapeutycznych.
- Indywidualizacja pracy z uczniem.
Rozwój osobisty nauczycieli
- Przeciwdziałanie rutynie i radzenie sobie z wypaleniem zawodowym.
- Jak skutecznie radzić sobie ze stresem?
- Jak skutecznie zarządzać sobą w czasie?
- Coaching w pracy nauczyciela.
- Autorytet i wizerunek nauczyciela – jak zbudować i utrzymać?
- Nauczyciel animator działań twórczych.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych nauczycieli w teorii i praktyce.
- Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów w szkole.
Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji
- Nowe technologie w nauczaniu języków obcych.
- Praca metodą eksperymentu.
- Wykorzystanie technologii multimedialnych w pracy nauczyciela.
- Aplikacje internetowe wspomagające edukację.
- Nauczanie zdalne za pośrednictwem aplikacji MS Teams.
- Przygotowanie zajęć z zastosowaniem TIK.
UNS REALIZUJE TAKŻE SZKOLENIA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH O TEMATYCE OKREŚLONEJ PRZEZ SZKOŁĘ/ PLACÓWKĘ.
Zgłoszenia na szkolenia rady pedagogicznej przyjmowane są e-mailowo na adres:
szkolenia@uns.lodz.pl
KONTAKT”
Biuro Projektów i Szkoleń UNS
ul. Kamińskiego 21, 90-229 Łódź
tel. 42 232-74-88
szkolenia@uns.lodz.pl
ZOBACZ RÓWNIEŻ: UCZELNIA NAUK SPOŁECZNYCH W ŁODZI – REKRUTACJA NA STUDIA, AKTUALNOŚCI
Udostępnij: