Edukacja ŁódźKarieraKursy i szkolenia

UNS w Łodzi – szkolenia dla nauczycieli oraz rad pedagogicznych

Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi realizuje misję lokalnego Centrum Kształcenia Nauczycieli w pełnym spektrum, począwszy od kursów i szkoleń doskonalących, do studiów podyplomowych kwalifikacyjnych.

Wszystkie kursy i szkolenia, które proponuje Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi, spełniają wymogi kształcenia nauczycieli wszelkich typów szkół, w tym też celu angażowani są Praktycy, Specjaliści i Eksperci z zakresu szeroko rozumianej pedagogiki. Uczelnia w tym roku otrzymała pozytywną ocenę Państwowej Komisji Akredytacyjnej, co stanowi potwierdzenie dotychczasowych osiągnięć i uznania w zakresie kształcenia nauczycieli i zdobywanie przez nich nowych umiejętności. Dzięki współpracy Uczelni z licznymi szkołami w regionie, stowarzyszeniami, fundacjami z terenu całego kraju powstała oferta uwzględniająca kluczowe tematy, które zostały opracowane w formie szkoleń dzięki temu mogliśmy dla Państwa przygotować ofertę szkoleń rad pedagogicznych i szkoleń dla nauczycieli.

Szkolenia dla rad pedagogicznych realizowane są w wybranej formie:

  • poprzez aplikację MS Teams
  • stacjonarnie w szkole
  • stacjonarnie w siedzibie uczelni 
  • lub w formie hybrydowej.

Propozycje szkoleń szczegółowych:

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

  • Pomoc psychologiczno – pedagogiczna podczas edukacji zdalnej.
  • Bieżące wsparcie ucznia o szczególnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych jako nowy wymiar pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w placówkach edukacyjnych – podstawy prawne.
  • Opinie i orzeczenia – psychologiczna interpretacja i realizacja zaleceń w ramach pomocy    psychologiczno – pedagogicznej w szkole.
  • Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży.
  • Przeciwdziałanie i eliminowanie agresji u dzieci.
  • Pomoc w uzależnieniach behawioralnych i zachowaniach niepożądanych.
  • Kontrakty behawioralne.

Diagnozowanie

  • Diagnoza pedagogiczna na terenie szkoły/ przedszkola.
  • Metody diagnozowania w pedagogice.
  • Miejsce ocen w diagnostyce pedagogicznej.
  • Diagnozowanie niepowodzeń uczniów szkolnych.
  • Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami autyzmu.
  • Ocena funkcjonalna dzieci i młodzieży – przegląd dostępnych narzędzi diagnostycznych.
  • IPET i WOPFU – diagnozowanie, tworzenie.

Neurodydaktyka

  • Techniki czytania i efektywnej nauki.
  • Nauczanie przyjazne mózgowi.
  • Sztuka koncentracji – jak zachęcić ucznia do udziału w lekcji?

Treningi Umiejętności

  • Trening Umiejętności Emocjonalnych.
  • Trening Umiejętności Szkolnych.
  • Trening Umiejętności Społecznych.

Wychowanie

  • Metoda pozytywnej dyscypliny w klasie.
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej dziecka.
  • Budowanie partnerskich relacji z rodzicami.
  • Interwencje kryzysowe.
  • Jak zapobiegać dyskryminacji w szkole – nierówne traktowanie uczniów.
  • Jak rozwiązać konflikt w szkole – nauczyciel w roli mediatora.
  • Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych – organizacja, metody pracy nauczycieli i formy aktywności uczniów.

Ewaluacja

  • Innowacje w szkole.
  • Innowacyjne formy i zasady realizacji zajęć.
  • Rozwijanie kompetencji kluczowych w szkole.
  • Umiejętności kluczowe a dziecko z autyzmem.
  • Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów.
  • Myślenie krytyczne w szkole.

Specjalne potrzeby edukacyjne

  • Niepełnosprawność intelektualna – zaburzenia w rozwoju emocjonalnym.
  • Szkoła przyjazna dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Nadpobudliwość psychoruchowa.
  • Rozwijanie samodzielności u dziecka z zaburzeniami rozwoju.
  • Dziecko z zaburzoną integracją sensoryczną.
  • Jak wpłynąć na motywację dzieci z zespołem Aspergera?
  • Bajkoterapia w procesie wspierania dzieci.
  • Arteterapia w pracy z dziećmi.
  • Organizacja pracy w klasie integracyjnej.
  • Terapia behawioralna dzieci z autyzmem.
  • Kształtowanie samodzielności w oparciu o terapię behawioralną.
  • Gry i zabawy w edukacji polonistycznej i matematycznej dla dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością.
  • Zabawa dzieci z autyzmem w oddziaływaniach terapeutycznych.
  • Indywidualizacja pracy z uczniem.

Rozwój osobisty nauczycieli

  • Przeciwdziałanie rutynie i radzenie sobie z wypaleniem zawodowym.
  • Jak skutecznie radzić sobie ze stresem?
  • Jak skutecznie zarządzać sobą w czasie?
  • Coaching w pracy nauczyciela.
  • Autorytet i wizerunek nauczyciela – jak zbudować i utrzymać?
  • Nauczyciel animator działań twórczych.
  • Rozwijanie kompetencji kluczowych nauczycieli w teorii i praktyce.
  • Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów w szkole.

Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji

  • Nowe technologie w nauczaniu języków obcych.
  • Praca metodą eksperymentu.
  • Wykorzystanie technologii multimedialnych w pracy nauczyciela.
  • Aplikacje internetowe wspomagające edukację.
  • Nauczanie zdalne za pośrednictwem aplikacji MS Teams.
  • Przygotowanie zajęć z zastosowaniem TIK.

 UNS REALIZUJE TAKŻE SZKOLENIA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH O TEMATYCE OKREŚLONEJ PRZEZ SZKOŁĘ/ PLACÓWKĘ.

Zgłoszenia na szkolenia rady pedagogicznej przyjmowane są e-mailowo na adres:
szkolenia@uns.lodz.pl

KONTAKT”
Biuro Projektów i Szkoleń UNS
ul. Kamińskiego 21, 90-229 Łódź
tel. 42 232-74-88
szkolenia@uns.lodz.pl

ZOBACZ RÓWNIEŻ: UCZELNIA NAUK SPOŁECZNYCH W ŁODZI – REKRUTACJA NA STUDIA, AKTUALNOŚCI

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zbliżające się wydarzenia