Program Study in Poland powraca po dłuższej przerwie!
Dopuszczenie do stagnacji w umiędzynarodowianiu polskich uczelni wyższych byłoby chyba najgorszym, co mogłoby je obecnie spotkać. Program Study in Poland, korzystając z okazji uczestnictwa w edukacyjnych targach stacjonarnych, wznowił działalność po dłużej przerwie, spowodowanej epidemią koronawirusa.
W targach International Education Fairs of Turkey (IEFT), które odbyły się w dniach 23-24 października 2021 roku w Stambule, w ramach programu Study in Poland uczestniczyło siedem polskich uczelni. W ramach wspólnego stoiska promowały się:
- Akademia Górniczo Hutnicza w Krakowie
- Uniwersytet Jagielloński
- Politechnika Wrocławska
- Politechnika Częstochowska
- Politechnika Lubelska
- Collegium Civitas
- Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
– Dało się zauważyć niesamowity entuzjazm, który płynął zarówno od kandydatów, jak i wystawców, spowodowany możliwością spotkań face to face oraz uczestniczenia w targach osobiście po wyjątkowo długiej przerwie. Stoisko „Study in Poland” cieszyło się dużym zainteresowaniem pomimo ograniczeń związanych z pandemią – mówi Andriy Ivashko, specjalista Centrum Rekrutacji, sekcja “Zespół ds Promocji Kształcenia” w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. – Fakt ten potwierdza tezę, że żadne spotkania on-line nie mogą w pełni zastąpić bezpośrednich spotkań twarzą w twarz, które zdecydowanie bardziej sprzyjają tworzeniu wzajemnych relacji – podkreśla.
W podobnym tonie wypowiada się również Maciej Krzyczkowski, kierownik Działu Współpracy i Promocji Międzynarodowej Collegium Civitas: – Targi te były pierwszą stacjonarną imprezą, w której wzięliśmy udział jako uczelnia od początku pandemii. Byłem mile zaskoczony frekwencją i poziomem organizacji targów, biorąc pod uwagę wciąż pandemiczne okoliczności. Muszę też przyznać, że żadne narzędzia wirtualne, które mamy i z których korzystamy na co dzień nie dają takich efektów pod kątem rekrutacyjnym, jak rozmowy z kandydatami face to face. Bardzo się cieszę, że “Study in Poland” wraca do stacjonarnych targów edukacyjnych, kiedy tylko staje się to możliwe. Liczę, że w najbliższym czasie na stałe wrócimy do tej formy promocji i będziemy mieli możliwość zaprezentowania naszej oferty edukacyjnej w różnych destynacjach.
Rynek turecki ma dla programu Study in Poland duże znaczenie. Dzięki wysokiemu odsetkowi młodych osób w społeczeństwie, rynek ten wciąż przez większość uczelni europejskich postrzegany jest jako jeden z najbardziej obiecujących kierunków promocji zagranicznej.
Więcej informacji na stronie info.studyinpoland.pl
ZOBACZ RÓWNIEŻ: UCZELNIE W POLSCE / RODZAJE STUDIÓW W POLSCE
Ciekawy artykuł? Podziel się z innymi i udostępnij na: